Open Office iroda

Sokan ellenzik, megint mások épp a hatékonyság kulcsának tartják az open office kialakítást a munkahelyen. Nem kétséges, hogy nem minden munka esetében ideális ez a megoldás. Ám lássuk, hogyan lehet csúcsra pörgetni a munkát egy nyitott terű irodahelyiségben!

Számtalan cikk olvasható az interneten arról, hogy a teljesen nyitott irodák nem ideálisak az alkalmazottak számára. Mivel gazdaságos megoldás, igen gyorsan elterjedt, ám at már jóval kevesebben tudják, hogy miként is alkalmazhatnák az open office-t megfelelően.

Miért szeretjük a közös terű irodát?

A gazdasági tényezők mellett a közös helyiség a különböző feladatok elvégzésében is új lehetőségeket nyithat. Az elérhető közelségben lévő kollégáknak köszönhetően a csapatmunka például jelentősen egyszerűbbé válhat.

Az állandóvá váló közösségi élmény ráadásul nem csak az együttműködést segíti elő, de a hierarchiai különbségek is kevesebb feszültséget termelnek. A kevésbé kiélezett különbségeknek köszönhetően a kollégák közötti kapcsolat jelentős javulásnak tud indulni ebben a környezetben.

A hátrányok egy kis leleményességgel elkerülhetőek

Azok, akik ellenzik az open office-t, a legtöbbször azt hozzák fel érvként, hogy a kollégák folyamatos zsivaja nehezíti a koncentrációt. Ez olyan feladatok esetén, mint a szövegírás, elszámolások és riportok készítése, valóban problémát jelenthet.

Ennek elkerülésére célszerű lehet kialakítani néhány olyan helyiséget, ahová az alkalmazottak szükség esetén elvonulhatnak. Így biztosítva lehet mindenki számára a csend és a nyugalom, hogyha fokozott koncentrációt igénylő teendőket kell ellátniuk.

Az open office nem minden munkatípushoz ideális. Így ha váltás előtt áll, érdemes felmérni, hogy a dolgozók számára ideális-e az egybe nyitott tér. Amennyiben a feladatok jellege megköveteli, nem érdemes erőltetni ezt a kialakítást, mivel így valóban csak a termelékenység rovására fog menni végeredményében.