Valóban egy irodában, emberek között tudunk a legjobban dolgozni? Abban az időszakban vagyunk a legeredményesebbek, amikor a hivatalos munkaidő tart? Tudunk-e egy irodai környezetben eredményesen dolgozni? Megannyi kérdés, amire megpróbáljuk megtalálni a választ.

Dilemmák a távmunka körül

Meglepő, de nem mindenki számára optimális helyszín egy irodában dolgozni: vannak olyanok, akik esetében egy kávézó, egy terasz, egy könyvtár, vagy a saját szobájuk a legalkalmasabb hely erre.

Sokan érzik azt egy irodában (pláne egy nyitott terűben), hogy nem eredményesek. Ennek ezernyi oka van, de főleg az, hogy egy irodában 15, 30 perces időszakokban tudunk csak igazán koncentrálni a munkánkra. Bármikor félbeszakíthatnak bennünket egy kérdéssel, szól a kapucsengő, fogadni kell a postást, vagy épp az ügyfeleket. Ilyenkor pedig nem tudjuk ott folytatni a munkánkat, és gondolataink folyamát, ahol abbahagytuk.

A távmunka áldása

Ahhoz, hogy érdemi munkát végezzünk, többnyire hosszú, megszakítás nélküli időszakokra van szükségünk. Ezért dönt úgy sok író, dizájner, vagy épp programozó, hogy távmunkát végez. Otthon bele tud merülni a gondolataiba, és nem terelik el a figyelmét.

Távmunkában dolgozva mi döntünk arról, hogy mikor szakítsuk meg a munkánkat: odamegyünk a hűtőhöz, hogy együnk kicsit, levisszük a szemetet, elugrunk vásárolni, vagy épp elvisszük sétálni a kutyát.

De a munkahelyen nem mi vagyunk a főnökök, és nagyon sokat kell alkalmazkodnunk.

Bár sokan azt hiszik, de az irodában az igazi gondot nem a Facebook, a Twitter vagy a Youtube jelenti, hanem

  • az ad hoc meetingek, amikor azonnal abba kel hagynia, amit csinál (meeting közben nem dolgozol, csak tervezitek, hogy mit fogtok majd csinálni a jövőben)
  • a mi a helyzet típusú kérdések a menedzserünktől

Elgondolkodtató, de a fentiek egyike sem zavar bennünket akkor, amikor távmunkában dolgozunk.

Az irodai munka is lehet olyan hatékony, mint a távmunka

Amikor nem szólunk egymáshoz az irodában, fantasztikus dolog történik: egyszerre mindenki hatékonyan kezd el dolgozni.

Az is megoldás, ha a munkafolyamatok nagy részét e-mailben beszéljük meg egymással. Az e-mailt mindenki akkor nyitja meg, amikor számára a legalkalmasabb.

Ha egy munkahelyen elkezdik alkalmazni a fenti tanácsokat, akkor már nem olyan vonzó a távmunka, öröm lesz bejárni az irodába.

Akár a home office, akár az irodai munka mellett dönt, szüksége lesz irodaszerekre, technológiai termékekre, és bútorokra. A Depotnál minden, az eredményes munkához szükséges eszközt megtalál.